We kregen de opdracht om de visuele en digitale branding van Boris Schmidt te maken. Boris is een Techno Dj en producer. Hij studeert aan de Rockacademie van Fontys. Voor zijn Boris is een talentvolle DJ en producer aan de Rockacademie van Fontys, bekend om zijn melodische techno en energieke beats. Het doel was om zowel een jonger publiek aan te spreken als zijn bestaande fanbase te behouden. We richtten ons op socialmediastrategieën, visuele branding, merchandise en het ontwerpen van een nieuwe website om zijn unieke stijl te weerspiegelen en verder te ontwikkelen.
Voordat we begonnen met het groepsproject heb ik een samenwerkingsovereenkomst gemaakt zodat we regels hadden om ons aan te houden tijdens het werken aan dit project.
SamenwerkingsovereenkomstAls eerste ben ik gaan kijken op het internet naar informatie over Boris zelf via Google. Wat zijn muziek precies is, wat voor soort muziek hij maakt en welke artiesten hij zelf als inspiratie heeft. Daarnaast heeft hij al veel verschillende sociale media platformen om zijn muziek te delen met de wereld, zoals Soundcloud en Spotify. Ook gebruikt hij Tiktok en Instagram om zijn muziek meer aandacht te laten trekken. Hierdoor kreeg ik een beter beeld van zijn muziek.
Ik heb al wat insides gekregen van het eerste gesprek wat we samen met de klas met Boris hebben gehad. Hieruit kwamen deze elementen naar voren
Deze elementen ben ik ook gaan gebruiken voor mijn moodboard.

De feedback die ik op het moodboard kreeg is dat het erg veel verschillende elementen heeft. Ook heeft het alle punten die Boris had verteld uit eerdere gesprekken wat hij voor ogen had van het moodboard. Ik heb geen Feedpulse van deze feedback gemaakt omdat dit feedback was die naar de hele groep was gericht.
Ik ben opzoek gegaan naar wat artiesten die Boris had aangegeven die hij wel leuk vind. Ik begon met het maken van verschillende stylescapes. Dit was namelijk een van de deliverables. Ik heb in totaal 4 stylescapes gemaakt om een beter beeld te schetsen voor Boris zijn smaak.




De derde stylescape heeft een hele andere mood dan de andere 3 stylescapes. Ik wilde namelijk wat verandering en een andere richting bekijken die ook mogelijk zou zijn voor een eventuele style voor Boris. Ik heb onderzoek gedaan naar Crooked Colours, een band die ook dezelfde techno muziek maken als Boris zelf. Ik heb met Google Image reverse search naar de verschillende plaatjes gekeken en deze toegepast op mijn stylescape.

Na het maken van de stylescapes ben ik begonnen met het ontwerpen van verschillende logo's voor Boris. Ik heb een stuk of 20 verschillende versies gemaakt die passen bij zijn stijl en de sfeer van zijn muziek.

Uiteindelijk nadat iedereen van de groep zijn eigen logo's had gemaakt gingen we kiezen welke logos wij zelf het beste vonden. Deze heb ik aangeduid met de A, B en C. gingen we kiezen welke logos wij zelf het beste vonden. Deze heb ik aangeduid met de A, B en C.

Iedereen van de groep heeft aan de powerpoint gewerkt. Ik heb samen met Laurens en Zakaria de presentatie gemaakt. Dit was een midterm presentatie. Hiermee wil ik zeggen dat we wat feedback van Boris wilde hebben over hoe onze designs verder moesten gaan.
We hebben het hele gesprek opgenomen zodat we dat later nog konden gebruiken voor welke richting we konden opgaan.
De feedback die we kregen op de presentatie: "Ik vind logo C, en stylescape 2 het beste. Ik hou van de abstracte lijnen en vind de warme kleuren leuk. Ook vind ik logo B mooi want die heeft echt zo'n techno vibe en dat techno vibe en dat blauwe van stylescape 1 vind ik ook mooi".
Midterm Powerpoint BorisIk heb twee Instagram posts gemaakt voor Boris. Hierin worden twee covers gebruikt die iemand anders uit mijn groep heeft gemaakt. Deze heb ik dan als mockup gebruikt om de instagram posts te maken.


Deze heb ik via canva.com bewerkt in een mockup van een instagram post. Daarna heb ik aan Nico gevraagd, iemand van een andere groep wat hij er van vond. Nico's opinie: "ik vind het super vet gemaakt, als Boris dit product wil hebben is het zeker een toevoeging"
Er zijn twee versies van de Linktree. De eerste versie, versie A is die van mij. Daarna hebben we met de groep ernaar gekeken en hebben we op deze linktree geïtereerd. Dit is versie B.
Boris had als feedback gegeven dat hij graag zijn linktree zouden willen updaten. Deze heb ik daarom ook gedesigned. De linktree heeft de kleuren van de Stylescape die we hadden gekozen na zijn feedback in de powerpoint.


De iteratie van de linktree is van een combinatie tussen de linktree die ik heb gemaakt en de linktree die Laurens heeft gemaakt.
ik heb gewerkt aan het maken van nieuwe spotify covers voor Boris. Ik heb deze gemaakt met behulp van AI. Ik heb gebruik gemaakt van DeepAI prompt generator. Hieruit heb ik twee spotify covers gemaakt. Deze heb ik vervolgens gedesigned met behulp van een template die al op Figma stond.
De twee covers zijn Woods en Haunted. De elementen die ik in de album covers wilde zetten waren:
Voor woods was de prompt: "generate an image using dark mysterious orangeish colors and have it dark."
Voor haunted was de prompt: "generate an image using dark mysterious dj set, orangeish colors and have it dark and forest."


Deze versie is de eerste versie die ik had gemaakt voor de album covers van Spotify. We kwamen er alleen achter na wat feedback van Boris dat zijn muziek helemaal geen lyrics bevat. De specifieke feedback was: "Leuke album covers en ik vind ze echt cool hoe ze eruit zien op spotify alleen heeft mijn muziek weinig tot geen lyrics dus dat kan je weghalen." Hierdoor heb ik een aanpassing gedaan samen met Laurens en is dat aangepast op versie 2.


Ik heb samen met mijn groep een brandguide gemaakt voor Boris. In deze brandguide hebben we alles wat we hebben geproduceerd voor Boris om zijn branding te verbeteren toegevoegd.
View in FigmaSamen met Laurens heb ik de content strategie gemaakt. Hij had voornamelijk de inhoud van de strategie gemaakt en ik had de presentatie eromheen gemaakt met alle keywords en wat er precies gezegd zou moeten worden.
View in FigmaVoor dit project heb ik de meeste communicatie gedaan samen met onze stakeholder Boris. Ik heb via teams besproken over de feedback die we kregen en Als we vragen hadden dat we die ook gelijk konden communiceren en beantwoord konnen krijgen zodat we verder niet hoefte te wachten.



Als laatste zijn we naar Tilburg toe gegaan om de eind presentatie te geven aan Boris. Dit was een hele leuke ervaring omdat je dan met de stakeholder oog in oog stond en het direct kon vertellen in plaats van dat het via een teamsvergadering gaat. De eindpresentatie was een combinatie van de brandguide en de contentstrategie samen.

De feedback die we van Boris kregen was: "Energieke presentatie. Sociale media fijn voor Covers waren wel iets te groot contrast voor volgende keer wat minder contrast. Er waren iets te veel albumcovers. Neon kleuren waren afwijkend maar voeg hier reden achter. Voeg voorbeelden toe aan de contentstrategie zodat je daar naar kan verwijzen"